Åh nej! Swiper fick tag på Superduperduplikatorn, och nu ställer hans kloner till med kaos överallt. Dora och Boots måste laga duplikatorn och rädda det vackra Alebrije-trädet. Häng med dem och deras vänner Tico, Isa, Benny, Stora röda kycklingen och Ale. Spring, hoppa och svinga dig genom fem områden och samla magiska blad och kapslar. Lås upp nya platser och föremål. Lös gåtor, använd ledtrådar från vänner och hitta rätt med hjälp av kartan! What an adventure! Stoppa Swiper antingen ensam eller i lokalt samarbetsläge. Är du redo för ett interaktivt äventyr med Dora? Let's go! Nu kör vi!