Divination: Console Edition
Lyssna på dina klienters berättelser, läs deras framtid i runorna och pussla ihop orsakssambanden bakom en döende värld? Fångade i ett rum fullt av skärmar finns ett par händer som kan förutse framtiden. Ställ en fråga och dra runor så kommer händerna att avslöja vad som väntar. Det här är den framtid du lever i. Det är en liten värld, en stad full av otrygghet och tvivel, våld och besatthet. I en tid där befolkningen börjat avvisa livet och se det som en ovälkommen börda finns det ingenting de litar på längre. De kommer, de söker svar och du ger dem det. Du är Tydaren, en enigmatisk siare som använder urgamla runor för att skönja framtiden, trots att du befinner dig i en högteknologisk cyberpunkstad. Tala med dina klienter för att få veta mer om deras bakgrund och arrangera sedan runorna som de dragit för att bestämma vilka svar du ska ge dem. Oavsett om svaren är positiva eller inte har de styrkan att vägleda såväl människor som robotars liv och öde för att styra berättelsen och förändra dess riktning på meningsfulla sätt så att du kan hjälpa dina klienter att antingen hantera sitt öde eller undvika det. Beslut och konsekvenser är ovissa, vilket kräver att du använder din intuition som Tydaren för att få ett stopp på den dårskap som plågar en desperat befolkning.