Disaster Band
Disaster Band är ett rytmspel som kommer att trollbinda dig. Enkelt att komma igång, med lättförståeliga kontroller och möjlighet att spela fritt med alla instrument som finns med i en specifik låt. Men det slutar inte där: Anslut dig till dina vänner online och spela tillsammans, uppträd tillsammans och festa tillsammans. Eller slut upp med främlingar för lite jamande som du sent kommer att glömma. Ju bättre du blir, desto högre klättrar du på den globala rankingen. Anta utmaningen och ta er till toppen – eller bli ökända som ett ultimat Disaster Band. Att spela fel är inte fel Tack vare den kreativa friheten att spela vilken ton när som helst kan du öva och improvisera i varenda låt medan du utforskar musiken. Glöm inte: Övning ger färdighet. Och färdighet ger givetvis högre poäng. Men hur kul är det? Med Disaster Bands dynamiska ljudmotor kommer även felspelade noter att leda till oavbrutet skoj och underhållning. Musiken upphör aldrig Din (inte så) musikaliska resa tar aldrig slut, tack vare stöd för mod.io. Skapa dina egna spår och dela dem via pc med communityn av andra Disaster Bands på väg till toppen. Eller importera andra spelares låtar för att digga till nya toner i övningsrummet och på världsscenen. Det är dags för dig att glänsa! Inkluderar * Flerspelarläge online för upp till fyra personer – vare sig du är värd till eller går med i ett spel kan du spela med vänner eller främlingar, oavsett vilket system du eller dina polare spelar på: Anslutning med låg latens ser till att ”fler spelare” alltid innebär ”mer skoj”! * Lättförståeliga kontroller – exakta, direkta och problemfria: Disaster Band ser till att absolut alla kan njuta hela vägen till kändisskapet * Stöd för mod.io – skapa dina egna spår (via MIDI) och dela dem med Disaster Band-communityn.(*) * 15 instrument att välja bland – upplev låtarna som aldrig förr: Det finns tusentals möjliga kombinationer, från klassiska giganter som violin och trombon, till exotiska instrument och till och med kattjamande eller en kör. (*) Tänk på: För att skapa och ladda upp dina MIDI-låtar till mod.io behöver du tillgång till en pc.