Diluvian Winds
En valross som agerar fyrvaktare välkomnar resenärer i jakt på en plats att vila på när vädret blir alltmer extremt. HÅLL ELDEN VID LIV FÖR ATT VÄGLEDA RESENÄRER Fyren hjälper resenärer och kringresande karavaner att hitta rätt i världen. Fyrvaktaren måste hålla elden vid liv, för om den slocknar blir platsen avskuren från omvärlden. VÄLKOMNA RESENÄRER OCH HJÄLP VARANDRA Fyrvaktaren tar emot antropomorfa resenärer i byn. Varje resenär är unik, med sina egna kunskaper, färdigheter och önskemål. Tänk på detta när du bygger ett hållbart och beboeligt samhälle. LAGA MAT MED RÄTT INGREDIENSER Fyrvaktaren delar alltid en måltid med resenärerna i skymningen. Han skapar menyn utifrån de ingredienser som finns tillgängliga. Hans recept är välkända bland resenärerna, även om vissa tycker att de kan vara lite för ”experimentella”. UTFORSKA DE OMGIVANDE OMRÅDENA Med hjälp av en flygmaskin kan du nu ge dig ut på expedition. Staka ut en rutt på kartan och ge dina modigaste resenärer i uppdrag att utforska omgivningarna. Men var försiktig, eftersom varje område, rutt och besättningsmedlem påverkar hur lyckad expeditionen blir. STÅ EMOT DET OFÖRUTSÄGBARA VÄDRET Vädret påverkar olika delar av spelet, som produktionen eller fyrens eld. Håll också utkik efter naturkatastrofer, som tsunamier eller utbrott från undervattensvulkaner.