Året är 2029 och mekaniskt augmenterade människor har stötts ut och skiljts åt från resten av samhället. Adam Jensen är nu en erfaren hemlig agent som tvingas agera i en värld som har lärt sig att avsky hans sort. Utrustad med en arsenal av ultramoderna vapen och augmentationer måste han välja rätt väg och lita på rätt människor för att nysta upp en omfattande global konspiration. HDR-förbättrad för fylligare och klarare färger.* MÄNNISKA 2.0 Välj från en mängd toppmoderna vapen och augmentationer och anpassa dem efter din spelstil. I EN NÄRA FRAMTID ÄR MÄNSKLIGHETEN OENAD Upptäck en miljö i en nära framtid där mänsklighetens öde står på spel. MENINGSFULLA VAL OCH KONSEKVENSER Dina beslut och handlingar spelar en avgörande roll för hur spelet slutar. NYTT SPELLÄGE Deus Ex: Mankind Divided – Breach är ett realtidsspelläge som introducerar en pusselarkadig approach till spelandet. *HDR är tillgängligt på Xbox One S i spel och TV-apparater som stödjer det.