Desperados III
Desperados III är ett berättelsedrivet taktiskt smygarspel i en råbarkad Vilda västern-miljö. Spela smart för att lyckas. I den här efterlängtade prologen till den älskade klassikern Desperados: Wanted Dead or Alive slår sig John Cooper samman med den förrymda bruden Kate, den skumme revolvermannen Doc McCoy, den jättelike pälsjägaren Hector och Isabelle, en mystisk kvinna från New Orleans. Under Coopers jakt på upprättelse färdas han med sitt gäng till landsbygdsstäder, genom träsk, över floder och slutligen till ett dramatiskt möte värdigt Vilda västerns legender. En bra plan kan utgöra skillnaden mellan överlevnad och att hamna framför en pistolmynning. Cooper är en nomad, revolverman och naturlig ledare som kan döda tyst med en kniv eller eliminera flera fiender samtidigt med sina revolvrar. Den starke Hector bär med sig en gigantisk björnfälla och kan döda de svåraste motståndare med sin yxa. Den kallblodige prisjägaren McCoy tycker om att jobba metodiskt och använda lockbeten, sömngas, giftnålar och en specialgjord pistol med lång räckvidd. Kate kan lura nästan alla med rätt förklädnad, och dödar diskret med en dold pistol. Och sedan har vi den mystiska kvinnan från New Orleans, Isabelle ... Kombinera teamets färdigheter för att övervinna alla svåra utmaningar på ditt eget sätt.