Degrees of Separation
Degrees of Separation är ett problemlösningsplattformsspel i 2D där duon Ember och Rime måste använda sina motsatta krafter för att manipulera hetta och kyla för att ta sig förbi hinder. Genom samarbete kommer de att lära känna varandra och sina världars öde. Utvecklat med både solo- och samarbetsspel i åtanke, kommer spelarna att upptäcka en berörande berättelse som har skapats av den erkända branschveteranen Chris Avellone. Med Embers kunskaper om värme och Rimes kontroll över kyla, kommer natursköna landskap till liv när duon använder sina unika förmågor på egen hand eller tillsammans för att frammana kraftfulla vindpustar, frusna floder, kontrollerade explosioner och mycket mera för att lösa olika problem i flera unika världar. Med sina unika färdigheter, kommer de båda att lära sig att förlita sig på varandra på vägen genom de olika stadierna i deras äventyr och relation.