Dead by Daylight: Resident Evil-kapitlet Windows
Resident Evil är ett nytt kapitel i Dead by Daylight. Det innehåller mördaren Nemesis, överlevarna Leon S. Kennedy och Jill Valentine samt en ny karta. Köp tillägget för att låsa upp mördaren, båda överlevarna och den exklusiva utsmyckningen Umbrella Corporation. Resident Evil-kapitlet innehåller den nya kartan Raccoon City Police Station. En gång i tiden var det här RPD:s elitstyrka S.T.A.R.S. höll till, men numera är korridorerna i det omgjorda konstmuseet fulla av odöda och obönhörlig ondska. Den nya mördaren är Nemesis. Styr Umbrellas blodtörstiga biovapen och jaga dina offer skoningslöst. De nya överlevarna är Leon S. Kennedy och Jill Valentine. Leon är fast besluten att avslöja Umbrellas planer och har visat gång på gång att han klarar sig ur vilken situation som helst. Jill är en av de enda överlevande från S.T.A.R.S. och kan stå emot även de värsta fienderna man kan tänka sig.