Dead by Daylight: Forged in Fog-kapitlet
En mörk del av historien framträder ur dimman. Dead by Daylight’s Forged In Fog-kapitel innehåller en ny mördare – The Knight – och en ny överlevare, Vittorio Toscano. Alla spelare får en ny karta: Shattered Square. När du köper det här tillägget låser du upp ett exklusivt kosmetiskt föremål till Vittorio: Handsome Riding Jacket. Mördaren är The Knight, vars lojala vakter utför hans order med hänsynslös grymhet. Hans svärd törstar ännu efter mer blod och det sägs att han är oslagbar i närstrid. Nu har han släppt lös sin vrede på Shattered Square. Dead by Daylight: Forged In Fog innehåller även en ny överlevare: Vittorio Toscano, en resande från en svunnen ålder som färdas mellan världar. Järnets och stenens ålder har nått vägs ände – nu påbörjas dimmans ålder.