DE-EXIT - Eternal Matters
Ge dig ut på en surrealistisk resa i livet efter döden för att upptäcka hemligheterna i det trasiga och mystiska minnesplanet i det här filmiska äventyret med en antydan till smygande. Dyk ner i en underbar voxelvärld med en intensiv atmosfär och rädda dagen! DE-EXIT har å ena sidan en minimalistisk voxelestetik med klara texturer, men även komplexa filmiska inslag, realistiska specialeffekter och motion capture-animationer. Du vaknar upp i en ny, spännande och surrealistisk värld. Var befinner du dig? Vad gör du här? Varför är allt så annorlunda? Sök svaren på frågorna i det här raserade riket, hjälp de ännu hoppfulla invånarna och bländas av de märkliga vyerna och majestätiska scenerierna. Ta reda på vad det är som hänt med Plane of Memory och försök få bukt med problemen. Bege dig ut på en spännande resa där pussel, smygmoment, plattformspartier och strider agerar verktyg som förhöjer den filmiska historien och den häftiga miljön. Döden är ofta ett tabu – nåt vi sällan pratar om. DE-EXIT öppnar upp en diskussion om det fascinerande ämnet från ett mer positivt perspektiv än vi är vana vid. Minns de som dött och njut av den här hyllningen till livet.