DayZ Frostline
Överlev ett farligt vinteräventyr i DayZ:s Frostline Expansion! Expansionen utspelar sig i den snöbeklädda övärlden Sakhal, som har en imponerande yta på 83 km² (exklusive ismassor) och vars hisnande, vintriga vildmark kryllar av nya utmaningar och överlevnadsmöjligheter. Stålsätt dig för ett riktigt uppslukande äventyr där själva miljön är lika mycket din motståndare som de infekterade och andra överlevare. Höjdpunkter i Frostline Expansion: ▪ Ny terräng: Utforska en oländig, bortglömd och vulkanisk övärld i Fjärran Östern, där tiden står stilla. ▪ Vinterlandskap: En senvintermiljö som är verklighetstroget återgiven. Vart du än beger dig i Sakhal omges du av pittoreska landskap, med allt från isiga sjöar till snötäckta skogar och berg. ▪ Tuffare överlevnad: Sakhal är långt mycket farligare än andra miljöer som du kan ha besökt förut. Förbered dig på kylan genom att hålla värmen, jaga mat och avvärja farorna som lurar i snön. ▪ Faror i miljön: Upptäck farorna med att bo nära vulkanområden. ▪ Rikligare djurliv: Möt nya djur som tål det kalla klimatet. Detta ger dig fler utmaningar och möjligheter när du jagar. ▪ Ny spelmekanik: Några ändringar som håller dig på helspänn är nya sjukdomar och en uppdaterad fisketeknik. ▪ Vinterkosmetika: Klä dig för årstiden med kosmetika i vintertema. I Sakhal finns både vacker natur och faror som ger DayZ-fans en helt ny upplevelse. Du utforskar, jagar, överlever och avslöjar mysterierna som döljs under tjälens djup. Förena dig med andra överlevare eller gå din egen väg. Valet är ditt i det farliga, vintriga sagolandskapet. Du måste vara förberedd för att överleva. När frosten biter tag så kommer endast de med is i ådrorna och eld i hjärtat att härda ut. Flykting: "Jag vaknar ur en mardröm, på magen i svart sand. Jag verkar ha tagit mig till Sakhal, men var är de andra jag såg på flyktingskeppet från fastlandet? Har övärlden här i Sakhal redan invaderats? Jag måste finna svaret..."