En kidnappad själ. Ett liv i synd. En resa till hopplöshetens avgrunder. Dante's Inferno är baserat på det inflytelserika eposet och tar med dig på en resa för hämnd och vedergällning genom helvetets nio kretsar. Du är Dante, en veteran från korstågen som måste jaga sin älskade Beatrice och försöka befria hennes själ från Lucifers klor. Ju djupare ner i helvetets avgrunder du hamnar, desto farligare och hemskare blir monstren du möter – liksom dina egna synder, ditt mörka förflutna och dina oförlåtliga krigsbrott. Dra åt helvete.