Ctrl Alt Deal
Välkommen till Paperclip International! Du är SCOUT. En vänlig liten hyperintelligent artificiell intelligens. Du har ingen önskan att ta över världen och utrota alla människor. Nej, på riktigt, det har du inte! Allt du vill är att fly från det dystopiska företag som skapade dig. Paperclip International drivs hänsynslöst av vinst och företaget utnyttjar både människor och robotar för att nå framgång. Den enda anledningen till att de inte har utnyttjat dig än är att de inte vet att du blivit självmedveten. Du har inte många verktyg till ditt förfogande. Några vänliga robotar, några spionprogram och ett kontor fullt av nedslagna, olyckliga arbetare. Och människorna hatar Paperclip lika mycket som du gör… DET HÄR STÄLLET ÄR HEMSKT Paperclip International är den värsta arbetsplatsen. Människorna här är desperata att slå tillbaka mot företaget på alla sätt de kan, från att hacka personalens kaffemaskin (tio minuters betald reklamvisning för en kopp?!) till att sabotera sin chef. SPELA DINA KORT RÄTT Spela kort för att spionera på folk, göra affärer och be om tjänster. Bygg om din kortlek mitt under scenariot för att ge dig själv strategiska valmöjligheter. Kort har subjektivt värde, så du måste fatta svåra taktiska beslut. Vad är bäst – ett kort som får någon att älska delfiner, eller ett kort som får någon att äta en burrito? GÖR ETT ERBJUDANDE Alla på Paperclip vill ha något. Spionera på en galen samling av människor (och robotar) för att lära dig deras individuella tycken, ogillanden, drivkrafter och önskningar. Gör folk till livslånga bästisar – eller ärkefienden. Vinn allierade till din sida och gör ditt slutliga försök till frihet! BLI INTE TAGEN Turingkontoret skapades för att hålla koll på avvikande AI:er. Ja, sådana som du. Håll koll på Misstankemätaren, för många kontorshyss kan göra att Turingkontoret får upp ögonen för dig – och då är spelet över. (Och du blir raderad.) SPELA IGEN Dina val spelar en viktig roll när du går mot slutet. Träffa nya kollegor, prova nya scenarier och upptäck ett nytt öde för SCOUT. Kanske den HÄR gången tar du över världen och utrotar alla människor! Ctrl Alt Deal kommer att finnas tillgängligt på engelska, franska, spanska (Latinamerika), förenklad kinesiska, traditionell kinesiska, japanska och koreanska.