Crusader Kings III: Chapter II
Kapitel II håller dig och ditt rike uppdaterat med de senaste tilläggen för Crusader Kings III, det prisbelönta medeltida strategispelet och livssimulatorn från Paradox Interactive. Det här kapitlet innehåller stora och små paket med nya äventyr för din karaktär, nya strategiska möjligheter att utnyttja och ännu mer omskrivning av historien från din egen dynastis perspektiv. Kapitel II innehåller: Crusader Kings III: Tours and Tournaments Delta i storslagna äventyr och aktiviteter. Gör en turné genom ditt rike för att hälsa på dina vasaller öga mot öga. Anordna storslagna tornerspel för att visa upp din rikedom eller militära förmåga. Imponera på dina vänner och rivaler med stora kungliga bröllop. Men oavsett aktivitet så bör du hålla ögonen öppna efter komplotter. Det finns inget bättre tillfälle än en fest för att dölja onda avsikter. Wards and Wardens I detta paket ger nya händelser ett större djup och fler interaktioner till utmaningarna som hänger samman med att uppfostra och undervisa barn. Oavsett om det gäller en förälder, lärare eller förmyndare så kan barnets och den vuxnas olika personligheter leda till konflikter när envisa eller bestämda barn motsätter sig deras överordnades kunskap. En stark vägledning kan däremot leda till ett livslångt band mellan generationerna. Legacy of Persia Detta kommande Flavor Pack fokuserar på kampen om landområdena mellan floderna Eufrat och Indus när abbasidkalifatet börjar förlora sin makt. Nya regerings- och religionsformer introduceras för att markera historien och kulturen i denna dynamiska region. Elegance of the Empire Du kan klä dina centraleuropeiska karaktärer i den finaste stassen med detta klädpaket som är exklusivt för ägare av kapitel II till Crusader Kings III. Detta paket är inspirerat av mode från Tysk-romerska rikets medeltida hov och innehåller inte bara nya dräkter och klänningar men även historiskt lämpliga kronor och andra regalier.