Crowns and Pawns: Kingdom of Deceit
Legender från förr kommer till liv i detta charmiga europeiska mysterieäventyr. Crowns and Pawns är ett peka-och klicka-äventyr i modern tid. Spelet lyfter fram Europas mindre utforskade historia till äventyrarnas värld. Upplev de legendariska berättelserna om storfurstendömet Litauen, avslöja KGB:s mest ondskefulla gren, lös pussel och följ ledtrådar för att upptäcka hemligheterna bakom kungen som aldrig blev krönt. Berättelsen följer Milda, en tjej från Chicago, som får ett oväntat arv av sin morfar – ett hus i Litauen. Hon beger sig till Europa, men när hon anländer blir hon hotad av en okänd man som kräver att hon ger upp sitt arv. Bestämd och nyfiken börjar hon utforska det nedgångna huset och upptäcker gamla dokument och ledtrådar som sträcker sig ända till 1400-talet. Det dröjer inte länge förrän Milda dras in i en farlig jakt på en sedan länge försvunnen och mystisk relik ... Om spelet: - En blandning av historia och sägner som utspelar sig i modern tid med verkliga platser runt omkring i Europa. - Klassiska peka-och-klicka-pussel som bl.a. går ut på att hitta saker gömda i vackra omgivningar, kombinera föremål på ett kreativt sätt, göra intressanta dialogval och annat! - Vacker handmålad konst som kommer till liv med en touch av moderna grafikfunktioner. - En värld som reagerar på dina beslut. - Ändra utseende på huvudpersonen för att lösa pussel (eller för att det är kul). - Helt röstsatt dialog. - Musik skriven av den prisbelönta kompositören Daniel Pharos.