CROSSBOW: Bloodnight
Från utvecklarna av POSTAL: Brain Damaged och ELDERBORN kommer CROSSBOW: Bloodnight, ett snabbt single-player FPS arkadspel med klassiska skräckvibbar. Bemästra de ockulta krafterna i din automatiska armborst och kämpa för varje sekund av överlevnad mot en obeveklig demonisk hord! Spelfunktioner: - Ockult armborst med olika skjutlägen, ytterligare förstärkt av de utsugna andarna från ditt byte. - Smidiga, färdighetsbelönande rörelsemekanismer med snabba rörelser, hopp och bunny hops. - Förödande specialattack som tar tid att ladda och bäst används vid strategiska ögonblick. - Omedelbar återuppspelningsknapp och snabb återupplivning efter död, så att du kan hålla dig uppslukad i spelet. - Sex fiendetyper i två varianter, som oändligt flödar över den mörka gårdsplanen i det gamla, vanhelgade klostret som blir din stridsarena. - Globalt ledartavelsystem så att du kan tävla mot vänner och främlingar. Armborstets Konvent, en gammal orden av jägare svurna att skydda balansen mellan himlens och helvetets krafter, har överlevt mot alla odds. År 1666, medan eld och pest härjar i London, står konventet inför sin största utmaning hittills. Det är Den Uråldriga Skräcken från Bortom som tar sig in i vår verklighet. I dess spår uppstår legioner av mardrömsvarelser i mörkret. Blodnatten är över oss, låt jakten börja!