Cosmos Bit
Spela som den heroiska rymdkrigaren Stella Mironova och utforska hennes rafflande och farofyllda värld. I Cosmos Bit återupplever du de charmiga 8-bitarsspelen från actionplattformarnas guldålder på 1980- och 90-talen. På din resa genom mängder av landskap fajtas du mot horder av monster och fientliga bossar, samtidigt som du måste klara de kluriga utmaningarna! Kan du samla in mineralerna på varje nivå för att stärka dina krafter och ta dig vidare i spelet? Nivån på utmaningarna är hög men utan att kännas frustrerande och spelet är lika kul för veteraner som för nybörjare inom genren! Innehåll * En hyllning till metroidvaniagenren! * Retrospel i pixelkonststil! * Synth wave-soundtrack av Jake D. Bind!