Close to the Sun.
Året är 1897. Långt ut på internationellt vatten ligger Helios stilla. Mörka moln tornar upp sig över skrovet som piskas av våldsamma vågor. Kolossala bilder i guld med magnifika detaljer sträcker sig så långt bort ögat kan se. Helios är född ur Nikola Teslas vision och är en fristad för världens främsta vetenskapsmän och tänkare. En fri utopi för forskning, statsoberoende och isolerad från samhällets granskande blickar. Här finns en frihet att förflytta gränserna för tid och materia. Journalisten Rose Archer kliver ombord i sökandet efter sin syster Ada. Hon upptäcker snart att inget är vad det verkar vara. De stora salarna är tomma. Stanken av ruttnande kött fyller luften. Tystnad. Ett enda ord är målat över ingången ... KARANTÄN!