Cinders
En vuxen tolkning av Askungen där dina val tar den berömda sagan vart du vill. Cinders är en smart tjej som bor med sin krävande styvmor och hennes två döttrar, precis som i den klassiska sagan. Men till skillnad från hjälten i den berättelsen är inte Cinders rädd för att ta saken i egna händer – inte ens om det innebär att hon måste bryta mot reglerna … Spelet följer de fyra kvinnorna och vad som lett till att de är som de är. Det är en berättelse om frihet, drömmar, systerskap och hur man gör sig sitt eget lyckliga sagoslut som kanske inte passar in i den moralpredikan vi alla vuxit upp med. Cinders har flera slut, 120 beslutstillfällen och över 300 val, och ger dig fullständig kontroll över huvudpersonens personlighet och hur hennes berättelse utvecklar sig.