Capes
För tjugo år sedan vann superskurkarna. Sedan dess har de skapat en dystopisk stad där det är brottsligt att utveckla superkrafter. Ingen har lyckats hindra dem, förrän nu. Capes är ett omgångsbaserat strategispel med superhjältar där du bygger upp en grupp med hjältar och kämpar för att återta staden. Det utspelar sig under en serie kampanj- och patrulleringsuppdrag där du kan välja att fortsätta med berättelsen eller ta dig tid att utforska sidouppdragen och låsa upp fler hjältar, samla färdighetspoäng och slutföra utmaningar, eller lära dig mer om dina hjältars liv. BYGG UPP DIN GRUPP Rekrytera nya hjältar med en uppsjö unika krafter och förmågor. Alla hjältar fungerar på olika sätt och kräver nya strategier gällande deras krafter och förmågor. Genom att lära dig och utnyttja varje hjältes unika spelstil kommer deras stridskraft att öka och låta dem släppa lös sina personliga spelförändrande Ultimates. OMGÅNGSBASERAD TAKTIK Spännande, djärva och omgångsbaserade strider som sätter dina strategiska färdigheter på prov. Gruppsammansättning och positionering spelar roll, och skapar nya sätt att hantera varje fiendetyp och superskurk du möter. Striderna i Capes bygger inte på slumptal eller att sitta och lura bakom skydd. Dina krafter gör dig långt ifrån odödlig. Det är dina val som gör skillnaden mellan vinst och förlust. GRUPPERA! Ta med upp till 4 hjältar som arbetar tillsammans på varje uppdrag. Varje hjälte får en unik gruppförmåga från var och en av sina allierade, som låter dem arbeta tillsammans och dra nytta av deras unika krafter. UPPGRADERA DINA KRAFTER Öka nivån på dina hjältar för att få tillgång till nya förmågor och kraftfulla uppgraderingar. Använd färdighetspoäng som du får när du klarar mål och utmaningar för att låsa upp deras krafter. UTMANA DINA HJÄLTAR Slutför samlingar av hjältespecifika utmaningar under uppdrag för att samla extra färdighetspoäng och låsa upp valfria uppdrag som låter dig lära känna hjältarna bättre.