Breakneck City
Använd din hjärna, dina reflexer och dina tuffa gatuomgivningar för att besegra stans mest hänsynslösa gäng! När ett brutalt gäng försöker bränna ner deras favorit videobutik bestämmer sig Sidney Flintlock och Justine Jacobs för att ge sig ut på gatorna för att puckla på råskinnen. Breakneck City är ett 3D-beat ‘em up i retrostil med fokus på interaktioner i olika miljöer. Lågpolygon grafik, gammeldags pixelkonst och möjligheten till lokalt co-op-spel för två spelare är några av de typiska elementen i Breakneck City som tar det sena 90-talets slagsmålsaction till en ny generation spelare. Slå, sparka eller ducka dig fram genom sex slagkraftiga nivåer, som utspelar sig på stans gator, en nattklubb, i skyskrapor m.m! Angrip gäng med olika typer av motståndare och tuffa bossar. Plocka upp vapen på vägen för att bli mer effektiv i slagsmålen och använd dina omgivningar till din fördel. Svinga dig från gatlyktor, sparka in dina fiender i soptunnor eller ut genom fönster och utdela förkrossande sparkar ovanifrån. Att använda dina omgivningar till din fördel är ett måste för att besegra dina motståndare!