Bo' Rai Cho
Den Outworld-födda "Kombat-mästaren" har alltid varit sympatisk mot Earthrealms nöd. Därför har han ägnat sitt långa liv åt att träna Earthrealms krigare för Mortal Kombat. Nämnvärt är att han tränade Shaolinmunkarna Kung Lao och Liu Kang. Nu tar han sin mästerlighet till arenan för att bevisa sin dominans mot alla motståndare.