Blazing Deserts
’The Blazing Deserts’ DLCn för Battle Brothers expanderar spelet med nya land av brinnande öknar och frodiga oaser i söder. Besök självständiga stadsstater, slåss i arenan, möt ökenplundrare och sydliga odjur i strid. Bär ny utrustning inspirerade av de arabiska och persiska kulturerna från medeltiden, använd dig av alkemiska apparater och primitiva skjutvapen, och utforma din egen väg när eldarna av religiös oro hotar att uppsluka världen i en ny kris sent i spelet! Innehåller: - Nya land - Besök nya land i söder med självständiga stadsstater som har sin egen lärdom, utrustning och tjänster, såväl som helt nya karaktärbakgrunder att rekrytera. - Följe - Anställ icke-stridande följeslagare till ditt följe för att skräddarsy din kampanjupplevelse för att passa din spelstil. Anställ en exercisinstruktör för att träna dina män. Förlora aldrig en sköld igen med en smed som kan reparera utrustning oavsett hur skadad. Köp vagnar för utökat lagerutrymme. - Arena - Slåss framför jublande åskådare för att tjäna mynt, erfarenhet och unika belöningar som ett alternativ till legosoldatsarbete. - Ny kris - Överlev en ny kris sent i spelet som gör det upp till bevis för ditt kompani i eldarna av religiös oro. - Nya motståndare - Möt nya grupper av stadsstatssoldater och ökenplundrare, med sina egna utrustningar och mekaniker. Jaga och bli jagad av ökenodjur. - Nya ursprung - Spela med ett av tre nya ursprung med södertema, varje en med speciella regler som formar din kampanj till olika upplevelser från start till slut. - Nya baner och utrustning - Klä dig i stil med en samling av nya baner, sköldar, hjälmar och rustningar inspirerade av den arabiska och persiska kulturen. Använd nya vapen, alkemiska apparater och primitiva skjutvapen. - Legendariska platser - Besök nya legendariska platser och slåss mot en ny boss i ett uppdrag som leder till en legendarisk belöning. - Nya platsmiljöer - Slåss bland sydliga ruiner och nomadtält på den taktiska stridskartan, utöver kyrkogårdar och stråtrövares läger, orcher och gobliner som följer med den gratis uppdateringen till huvudspelet. - Nya kontrakt och händelser - Förtjäna din plats i söder genom att ta dig an nya kontrakt. Fördjupa dig i att leda ett legosoldatskompani med ännu mer illustrerade händelser. - Ny musik - Flera nya ljudspår som sätter stämningen på dina äventyr.