Biped
Bipet är ett kooperativt äventyrsspel för två spelare som kräver blixtsnabbt samarbete och intensivt fokus. De små, tvåbenta robotarna Aku och Sila ger sig ut på en kul och vänskapsstärkande resa. De promenerar fram sida vid sida och det är ert jobb att kontrollera deras ben med de två kontrollspakarna. Med spakarna kan ni utföra olika rörelser, från att gå eller glida fram till mer avancerade aktiviteter, som att hantera maskiner eller såga i trä. Du kan antingen ge dig ut på äventyr på egen hand eller samarbeta med en kompis eller familjemedlem i det kooperativa läget. Det gäller att kommunicera och koordinera era rörelser för att klara utmaningarna och se hur bra ni verkligen är på att samarbeta. Äventyret tar er till vackra och mystiska platser världen över. Utforska hemligheterna som döljer sig i skogar, dalar, vattenfall och snötäckta berg och ta er fram längst de kluriga stigarna som leder till de olika fyrarna. Samla skatter och köp knasiga hattar! Klä din robot i valfri klädstil. Matcha din och din partners stilar och bli den snyggaste duon av alla i det här episka spelet.