Atomicrops
Sugen på lite ROT-avdrag? Vilken tur att du nyss ärvt din farbrors bondgård då. Packa väskorna och dra till landet för att starta ditt nya liv. Vad skulle kunna gå fel? En kärnvapenskris. Det hände. Och nu står du mitt i ett helvete med eftertraktade grödor. Varje mutant i världen är ute efter dina plantor och du gör vad vilken respektingivande bonde skulle göra: Odla. Sök Fru. Döda. Atomicrops är en actionfylld farmsimulator med roguelite-element. Beväpnad med en kratta, en vattenkanna och ett ärtrör måste du odla muterade gördor för att sälja dem till den lokala bymarknaden och tjäna en hacka. Försvara din gård mot muterade odjur och banditer som fegt anfaller om natten. Flörta och gift dig med byborna för att få hjälp med gården. Samla på dig uppgraderingar och rädda boskap för att bli en mer effektiv bonde. Bygg ut din bondgård för permanenta bonusar och spela för en topplacering på poängtavlan. INNEHÅLLSFÖRTECKNING ODLA. Ta hand om dina gördor för att mata mänskligheten, och tjäna en slant. BONDE SÖKER FRU. Flörta och gift dig med en bybo som kan hjälpa dig på gården samt i striderna. DÖDA. Slåss mot hungriga och muterade odjur under natten. Ge dig ut på expeditioner och upptäck ny loot under dagen. Låt inte all blod gå till spillo, växter mår bra av järntillskott. UPPGRADERA. Utforska din värld för att hitta användbara artifakter från en försvunnen värld. Upptäck rostskadade lantbruksmaskiner, antika trädgårdsredskap och gamla Lantliv-artiklar. Allt för att förbättra dina lantbrukskunskaper. Spendera pengar i byn för att uppgradera dina vapen och skicklighetsnivå. Bygg ut din bondgård för permanenta bonusar. BLI EN VÄN. Rekrytera en följe nassar, ett gäng kycklingar och en hord kor för att automatisera lantbruk. Mutantplantor är riktig hästgöra och du behöver all den hjälp du kan få. Adoptera alla konstiga katter du kan hitta för sällskap i bondgården. TÄVLA. Spela igenom allt svårare år för att låsa upp poängmodifierare och säkra din plats bland toppen av poängtavlan. Bevisa att du är en mästarbonde.