Astria Ascending
Utforska det fagra vidsträckta Orcanon. Besök fem olika städer som befolkas av unika varelser och klara dig igenom mer än ett tjog farofyllda grottor. Över 50 speltimmar och med en rad underhållande minispel – bland annat skjutspel, ett nytt fantasykortspel och utmanande miljöpussel. Ett storslaget drama om öde och uppoffringar. Kasta dig ut i en intagande berättelse som dryper av förräderi, fasor och uppoffringar. Astria Ascending är gjort för mogna spelare. Handlingen kretsar kring vuxna spelpersoner och har utförlig dialog. Ett kreativt turordningsbaserat stridsupplägg. Kämpa mot över 200 olika vidunder i fängslande turordningsbaserade strider. Samla på dig mytologiska väsen som du kan åkalla i strid och bygg upp dina styrkor så att du kan bemästra de legendariska Cosmo Breaks. Lär känna en oförglömlig uppsättning spelpersoner. Välj att spela som en av åtta anpassningsbara personer från en rad fantastiska släkten med egna färdigheter. För samman en hjältemodig skara som måste offra allt för att rädda världen. Du kan välja bland 20 olika klasser och en lång rad unika färdigheter. Deras öden är beseglade – men världens öde är ovisst. Ett äventyr ritat för hand med skicklighet och passion. I arbetslaget bakom Astria Ascending finns spelutvecklare från Final Fantasy, Nier Automata och Bravely Default. Hela spelet är röstskådespelat på både japanska och engelska. Spelvärlden har ett dynamiskt vädersystem och är traditionellt animerad i 2D och helt ritad för hand.