Asterix & Obelix XXL: Romastered
Asterix och Obelix är tillbaka i en XXL-version, full av romare! Året är 50 f.Kr. Gallien är helt ockuperat av romarna. Nja, inte helt ... En liten by av orubbliga galler står fortfarande emot den romerska övermakten. Och livet är inte lätt för de romerska legionärernas garnisoner i de förankrade lägren Babaorum, Aquarium, Laudanum och Lillbonum. Freden härskade i den lilla armorikanska byn, där byborna arbetade med sina dagliga sysslor. Våra två hjältar, Asterix och Obelix, jagar vildsvin, smeden och fiskhandlaren grälar, och byns hövding promenerar runt bytorget ovanpå hans sköld. Men en vacker dag, efter en jaktdag, hittar Asterix och Obelix byn i lågor och plundrad av romarna! I sällskap av deras trogna Idefix kommer Asterix och Obelix till bybornas räddning. Under sin resa kommer de att besöka Normandie, Grekland, Helvetia, Egypten och slutligen Rom för att rädda byborna från kejsaren Caesars klor ...