Asterix & Obelix - Mission Babylon
Den här gången lämnar våra hjältar sin älskade by för en lång resa genom Partien, ett avlägset rike som hotas av en romersk invasion. Deras mål? Att rädda Monipehni, parternas kung, som har fallit offer för ett dödligt gift bryggt av Bahmbuhzeli, en lömsk trollkarl allierad med Caesar. Längs vägen måste de samla ingredienser till ett motgift och bekämpa romarnas hänsynslösa regioner. De hjälper även lokalbefolkningen på exotiska och magiska platser. Med sitt mod, sin legendariska påhittighet och massvis med välriktade smockor kan Asterix och Obelix driva tillbaka inkräktarna och visa att ingen kan besegra gallerna, hur långt hemifrån de än må vara! Upplev en berättelse full av humor, episka strider och oförglömliga möten i ett spännande plattformsspel! - Ge dig ut på ett oförglömligt äventyr med Asterix och Obelix, ensam eller med en vän vid din sida! - Kasta dig in i ett helt nytt actionspäckat äventyr fullt av humor och oväntade vändningar! - Utforska fyra otroliga världar, alla med egna ikoniska miljöer och sevärdheter, inklusive en exklusiv ny destination: den legendariska staden Babylon. - Återupplev all action på tjugo banor med stort omspelningsvärde och många olika fiender. - Möt respektingivande bossar och ge romarna ett kok stryk de sent kommer att glömma i episka strider!