Inkräktare omsvepta i både is och eld hotar de nio världarna i en häpnadsväckande saga baserad på asatron. Dvärgriket Svartalfheim skakar i grundvalarna, och mitt i tumultet tas Odens son Balder tillfånga av den odödliga eldtursen Surt. I Assassin’s Creed Valhalla: Dawn of Ragnarök, den mest ambitiösa expansionen i spelseriens historia, måste Eivor acceptera sitt öde som stridens och visdomens gud Oden. Använd nya krafter på en desperat resa genom en makalös värld och rädda din son från gudarnas fördärv för att fullborda vikingalegenden. Assassin's Creed Valhalla krävs för att spela det här spelet.