Ascend to ZERO
[Spelöversikt] Ascend to ZERO är en tidsmanipulerande roguelike där du har makten att styra tiden och kämpa dig hela vägen till toppen. Spela som unika avatarer, använd kraftfulla vapen och föremål, och upplev ett högt tempo där din "build" utvecklas för varje genomspelning. [Berättelse] År 22XX byggde mänskligheten ett enormt underjordiskt tidslaboratorium för att bemästra tidsresor. Men när portalen till framtiden slutligen öppnades var det inte hopp som mötte dem – utan bara förtvivlan. En legion av oidentifierade mekaniska monster strömmade genom portalen och lade civilisationen i ruiner. För att förhindra den förestående apokalypsen skapade mänskligheten ”Chrono Child” – den enda varelse som kan resa bakåt i tiden. Den mekaniska legionen stormade laboratoriet samma dag som hon vaknade – som om de hade förutsett hennes födelse. I ett desperat försök kastade laboratoriets föreståndare in ”Chrono Child” i en tidsreva för att rädda henne från de invaderande maskinerna. Nu är hon strandsatt i en förstörd framtid med fragmenterade minnen, som den sista överlevaren. Med hjälp av en mystisk medhjälpare måste hon ge sig ut på en resa tillbaka genom tiden för att besegra monstren och återställa en krossad värld.