När du vaknar upp inom en virtuell simulering måste du överleva i en värld till skillnad från allt du har sett tidigare! ARK: Genesis representerar en ny, berättelsesorienterad början i ARK: s episka överlevnadssaga. Med en underligt bekant följeslagare, HLN-A, måste du övervinna simuleringens rigorösa tester. Endast genom att slåss, bygga, tämja och utforska kommer du att avslöja hemligheterna bakom denna förbjudna plats. KONTROLLERA VARJE MISSION En holografisk guide till simuleringen, HLN-A, erbjuder ett brett utbud av uppdrag i olika svårighetsnivåer, för dig att ta itu med i din egen takt - allt från att skjuta ner vågor av fiender med hjälp av power-ups, eskortera utsatta baby varelser till sina föräldrar, spåra och jaga kraftfulla chefer, tävla i Dino Races, till och med spela en omgång Dodo-basket och mycket mer. Simuleringen i sig är inte perfekt, så du kan tjäna extra kredit (och erfarenhet) genom att fixa de problem som är utspridda över hela världen. Genom att genomföra uppdrag tjänar du Hexagons, som du kan spendera för extra resurser, TEK-artiklar, resor mellan miljöer och mer. UTFÖR LETHALA LANDSKAP ARK: Genesis har vackra biomer som är mogna för utforskning - men alla vill ha dig död. Simulatorn testar din mettle över feta främmande mossor, djupa undervattensgravar, frigida bergstoppar, farliga vulkaniska hellscapes ... och till och med den vilda lågviktytan på en främmande måne. Att erövra varje område kräver förberedelser, smarts och förmågan att improvisera så att när en vulkan regnar eld från himlen, ett lavin begrav dig eller en bubbelpool drar dig in i det kalkiga djupet, är du redo att möta utmaningen! JAGT OCH TEMA NYA SKAPNINGAR Miljöerna kan vara farliga, men de är ingenting jämfört med de nya varelserna som kallar ARK: Genesis hem: webbspinnande spindelliknande djur, söta men dödliga formskiftare, havssköldpaddor på öarna och lavadisar som fungerar som levande smedjor. Dessutom, vem vill inte flyga runt på en enorm rymdval med hyperspace? Behärska simuleringen, och du kan testa dig mot en mystisk ny chef ... som ARK aldrig sett förut. GEAR UPP OCH BYGGAR UPP När du modar de många farorna med ARK: Genesis, ta lite tid att skapa nya redskap. Sätt på vapen som plasma-klor med kombinationer och fjärrstyrda kryssningsmissiler. Gör verktyg från fisknät till gruvborrar eller nya fordon som svävar. Bygg interaktiva konstruktionselement som tryckplattor, larmsystem, hoppkuddar, havsplattformar och mer. Oavsett om du är en go-it-alone survivalist, en vapenskapande varmare eller en basbyggande arkitekt, har denna expansion ett hantverksprojekt som passar dig. FÅR DU PASSA TESTET? ARK: Genesis tar din berättelse i en helt ny riktning - och din skicklighet avgör din framgång. Allt vänder sig till den högsta miljön: utmaningarna, farorna ... och de stora belöningarna. Endast de tuffaste och smartaste överlevande klarar alla simuleringens många test. Kommer du vara en av dem?