Avsluta din resa genom ARKs världar i "Utrotning", där historien började och slutar: på jorden själv! En Element-infekterad, härjsad planet fylld med fantastiska varelser både organiska och tekniska, jorden rymmer både hemligheterna i det förflutna och nycklarna till dess frälsning. Som veteran Survivor som har erövrat alla tidigare hinder väntar din ultimata utmaning: kan du besegra de gigantiska roamingtitanerna som dominerar planeten och slutföra ARK-cykeln för att rädda jordens framtid?