När överlevande vaknar till "Aberration", en övergiven, felaktigt fungerande ARK med ett utarbetat underjordiskt biomsystem, möter överlevande exotiska nya utmaningar som inte liknar något tidigare: extremt radioaktivt solljus och miljörisker, ziplines, vingdräkter, klätterutrustning, grottbostäder, laddningsbatterier och mycket mer, tillsammans med en ny, stabil och utomordentlig creature. djup. Men se upp för de "namnlösa": obönhörliga, elementinfunderade humanoider som har utvecklats till elaka ljushatande monstrositeter! På Aberration kommer överlevande att avslöja ARKs ultimata hemligheter och upptäcka vad framtiden har i beredskap för de starka och smarta nog att överleva! EN ARK SOM GÅR SOM Aberration placerar överlevande på en skadad ARK: dess inre atmosfär har läckt bort, vilket resulterat i en hård yta med intensiv strålning och en uppsjö av frodiga biomer under jorden. Eftersom underhållssystemen för denna ARK inte fungerar, presenterar de många farorna, varelserna och naturen i miljön en spännande ny värld att utforska och bemästra. TÄMMA NYA VARELSER Fånga och tämja fjorton nya varelsetyper med fantastiska förmågor! Klättra uppför väggar och glid genom luften på en självkamouflerande Rock Drake’, håll mörkret borta med ett av fyra vänliga ‘Lantern Pets’, eller ta tag i och släng flera varelser samtidigt med ett massivt ‘Cave Crustacean’, eller – om du är modig nog – låt den fasansfulla "Reaper Queen you" få liv och liv kan tämja och kontrollera. HANDA 50+ UNIKA FÖRETAG Med 30 nya Engrams för att påskynda ditt hantverk, har du nu tillgång till grottklättrande hackor, glidande vingdräkter och ziplines för att korsa denna nya ARK. Dominera den tuffa miljön och skydda dig själv med hazmat-dräkter, laddningslyktor, flashbangs, batterier, glowsticks, railguns och mycket mer. Trivs genom att samla nya resurser, använda fiskekorgar och gasuppsamlare. ERÖVA NYA UTMANINGAR Eftersom underhållssystemen för denna nya ARK inte fungerar, är jordbävningar, strålningsexponering, gasläckor och elementkammare bland de många riskerna som överlevande kommer att lära sig att hantera Aberrations fem nya stora biomer, både ovan och under ytan. EN FANTASTISK STORYLINE Förbered dig för att ta dig an det skrämmande hotet som lurar i de djupaste djupen av Aberration när du avslöjar ARKs ultimata hemligheter och lär dig mer om framtiden för själva Ark!