Alien
Det var länge sedan Xenomorph slog sig ned på Outworld, men de dvalande ägg de lämnat bakom sig upptäcktes bara nyligen. Ledaren för en Tarkatan-patrull tog upp ett av läderaktiga kloten, varpå det sprack upp och det som levde i det klängde sig fast vid hans ansikte. Senare slet sig Alien-avfödan ut ur Tarkatanens bröst, med egenskaper från både Xenomorph och värden. Nu härjar varelsen i Outworld och letar efter fler värdar. Dess otroliga styrka och djuriska raseri gör Alien nästan ostoppbar.