Albedo: Eyes From Outer Space
Albedo: Eyes From Outer Space är ett äventyrsspel med inspiration från ’60-talets science fiction-filmer. Du har nattskiftet på en delvis övergiven forskningsanläggning när du slås medvetslös av en explosion i närheten. När du går omkring i anläggningens källare tittar du upp och ser ett gapande hål i taket. Hur du ska lyckas fly från den skadade byggnaden är bara början på dina problem och när du utforskar anläggningen möter du konstiga, övernaturliga varelser. Beror alltihopa på något slags misslyckat biologiskt experiment? Du måste kämpa för din överlevnad medan du löser de gåtor och problem som ligger framför dig.