Age of Wonders 4: Thrones of Blood
Omfamna natten och led de fördömdas legioner i Age of Wonders 4: Thrones of Blood. Stig upp som en mäktig vampyrhärskare, bygg upp ditt mörka imperium i skuggorna och använd dig av uråldrig blodmagi för att härska över rikena. Utforska de sollösa länderna med sina floder av blod och skapa pakter med nattens vidunder för att härska för evigt. Innehåller en vampyrhärskartyp, nya volymer och vilda djur, samt ett nytt berättelserike som utforskar de gamla vampyrernas ursprung. Ny härskartyp: Härska som en vampyräldste, en kunglighet av den eviga natten med krafter som ingen annan har. Lås upp ett unikt färdighetsträd med mörka förmågor och förvandla rekryterade hjältar till vampyrtjänare som delar sin intjänade erfarenhet med dig. Bygg ditt vampyrslott – en ersättning för magikertornet – med exklusiva stadsstrukturer och använd dig av trälar som en viktig resurs för att ladda upp dina kraftfullaste ritualbesvärjelser. Nya volymer: - Tome of Blood Rite: Utför förbjudna och farliga riter på dina enheter för att få dina fiender att blöda och för att stärka dina allierade. - Tome of Torment: Plåga dina fiender genom att vända deras handlingar emot dem och stärk dina enheter med smärta. - Tome of the Crimson Reign: Omfamna en glömd och korrupt magi som förstärker dina starkaste enheter och låt din faktion omfamna odödlighetens uråldriga form. Nytt berättelseinnehåll: - Lös mysterierna i uppdragen om de förlorade själarna, vilket är spöklika händelsekedjor som berättar historien om vampyräldstarnas offer. Följ viskningarna från de förlorade själarna, som bara avslöjas för de hjältar som kan kommunicera med dem, och vägled deras tragiska historier till ett slut. - Nytt berättelserike: Som en vampyräldste dras du till vampyrernas födelseplats. Förhindra eller uppvakta de två fejdande vårdnadshavarna och ta dig in i den mytiska Crypt of the Deathless God. Nytt innehåll på världskartan: - Ge dig ut på en resa genom de sollösa länderna, ett rike med mörker och rosor, och möt dina fiender på nya stridskartor. - Utnyttja kraften hos det nya magiska materialet blodglas – kristalliserat blod ingjutet med mörk kraft. - Pröva styrkan i Crimson Fane och Rose Choked Palace, två hemsökta urgamla underverk. - Ta över Thorn Heart, ett nytt landmärke som ger dig ekonomiska bonusar och som sprider de sollösa länderna om det är nära din stad. Nya vilda djur: Möt imponerande nya typer av vilda djur som rör sig i vildmarken. - Thorned Units: Möt förbannade Thorned Skeletons och magnifika men dödliga Rose Knights. - Blood Maggot: Konfrontera de krypande monstren som slukar allt i sin väg. - Doom Bats och Shrieking Bats: Uthärda en himmel som förmörkats av dödens vingar. Ytterligare innehåll: - Nytt gränssnittsskin för en fullkomligt uppslukande upplevelse. - Nya musikspår komponerade av Michiel van den Bos. - Nya bannerikoner. - Ny riksmall och nya egenskaper.