Age of Mythology: Retold - New Gods Pack: Freyr
Välkommen till Frej-gudapaketet, en ny sorts expansion till Age of Mythology: Retold. Utmana dina kompisar med den nya större guden Frej och de tre nya mindre gudarna Ull, Ägir och Vidar och inta slagfältet med deras nya gudakrafter, mytologiska enheter och tekniker! Kämpa dig fram genom frusna nordiska vidder i ett exklusivt mytomspunnet stridsscenario och krossa fienderna med de nya gudarnas enorma styrka! 4 nya gudar Frej: En större nordisk gud som rår över fruktbarhet och kungadömen och fokuserar på försvar och teknik istället för aggressivitet. Hans gudakraft är Gyllenborste, som tillfälligt åkallar gudens magiska guldgalt för att försvara en stadskärna. Ull: Edernas och bågskyttets nordiska gud under antiken. Förbättrar ditt försvar och dina långhusenheter, och gudakraften Asgårdisk bastion låter dig bygga en mäktig bergsfortsliknande befästning en tidsålder tidigare än vanligt. Hans mytologiska enhet heter draug och är en odöd pilbågsskytt vars projektiler kan genomborra flera mål på samma gång. Ägir: Havets och stormarnas nordiska gud under hjältarnas tid. Förbättrar mytologiska enheter och belägringsvapen och har gudakraften Storm som frammanar en farlig hagelstorm som skadar fientliga enheter och saktar ner dem rejält. Den mytologiska enheten är stenjätten, som är vad den heter och både krossar och slukar byggnader. Vidar: Nordisk gud över hämnd och uthållighet under mytologisk tid som gynnar mänskliga soldater och hjältar. Hans gudakraft Inferno släpper lös ett brinnande spår som sätter eld på allt i dess väg, och den mytologiska enheten Fafner är en legendarisk lindorm som dränker fienderna i eld och giftig rök. En ny, helt röstsatt mytomspunnen strid Reginleifs samling: I takt med att Gargarensis planer i Egypten fortskrider reser han norrut och samlar jätteklaner som ska anfalla nordborna i Alfheim. Nordborna är helt och hållet omringade och ger sig in i en sista kamp beredda att dö för heder och ära när valkyrian Reginleif plötsligt dyker upp för att leda försvaret. Eggar hon det djärva folket till oväntad seger eller faller Frejs rike mot frostens och flammornas förödelse? I det här uppdraget är det i alla fall just guden Frej du dyrkar.