Aery - Surreal World
Aery – Surreal World är ett avkopplande, berättelsedrivet flyg- och utforskningsspel som tar dig genom en serie omöjliga, drömlika världar, där verkligheten tyst har tappat förståndet. Du spelar som ett litet spöke som svävar oändligt genom landskap som inte borde existera. Du glider bredvid en gigantisk, smutsig val som cirklar viktlöst i en himmel fylld med glittrande regnbågar, så nära att du kan se havstulpaner och smuts på dess hud medan strimmor av lila och guldfärgat ljus omsluter den. Du stiger ner i ett sjunket palats, som ligger tyst på havsbotten, där koraller har klättrat på tapeten, fiskar simmar i vardagsrummet och tv:n flimrar svagt i det djupblå mörkret. Du svävar genom ett stort kungarike där varje träd, moln och trottoar är uppslukad av massivt, skimrande guld: vackert, kusligt och fullständigt tyst. Varje värld är en dröm i sig själv: en unik färgpalett, atmosfär och miljö, som var och en berättar en del av en större historia som tyst utvecklas. Dolda i varje nivå finns glödande fragment av minne: spridda ledtrådar till vad detta krossade universum en gång var. Samla tillräckligt, så öppnar sig nästa omöjliga värld. Aery – Surreal World designades framför allt för att få dig att må bra. Att flyga är flytande och befriande, världarna är främmande och underbara, och berättelsen utvecklas sömlöst utan att någonsin kräva någon ansträngning. Oavsett om du spelar för att utforska, samla eller helt enkelt gå vilse i en underbart bisarr värld, väntar alltid något nytt runt nästa omöjliga hörn.