Achtung! Cthulhu Tactics
Utmana nazisternas terrorvälde och ta upp kampen mot en odödlig ondska i Achtung! Cthulhu Tactitcs; ett turbaserat taktiskt strategispel som utspelar sig i Achtung! Cthulhus prisbelönta universum. Skådeplatsen är andra världskriget och din trupp med allierade soldater, ledda av Eric "Badger" Harris, måste ta sig in bakom fiendens linjer. Numerärt underlägsna och sämre rustade än fienden är de tvungna att ta sig an en ondska av mytiska proportioner. Men striden har bara börjat. - INTENSIVA TAKTISKA STRIDER: Anför en trupp med allierade hjältar i turordningsbaserade markstrider som är både intensiva och innovativa. - ANDRA VÄRLDSKRIG: utforska Achtung! Cthulhus universum där Lovecraft möter andra världskriget på ett sätt som aldrig setts tidigare, med fiender som inspirerats av myten och en storydriven kampanj som skrivits för hand av John Houlihan med direkt anknytning till storyn från det klassiska rollspelet. - LJUSET MOT MÖRKRET: Ställ dig öga mot öga med ondskefulla shoggother och andra onämnbara fasor, och tämj det uråldriga ljuset i ett försök att rädda mänskligheten. - KRIGA dig fram genom en mängd olika uppdrag, från tysta smyguppdrag till strider där kulorna viner, för att sätta stopp för fienderna och avslöja magnituden av deras ondskefulla plan. - INNOVATIVA SPELSYSTEM i bakgrunden gör att du kan utveckla en egen taktisk spelstil och ett eget flyt på slagfältet, men om du bevittnar för mycket död och misär kan den psykiska påfrestningen få dig att bryta ihop mitt i en brinnande strid! - SÄTT IHOP DITT TEAM: Karaktärerna har unika färdigheter som kan låsas upp och uppgraderas på olika sätt, och vapnen kan modifieras för att ge dig en fördel på slagfältet. - EN FÄNGSLANDE BERÄTTELSE: Achtung! Cthulhu baseras på spelen och böckerna av Modiphius Entertainment och bjuder på en spännande story som du sent ska glömma.