Wolfenstein 3D
Wolfenstein 3D utvecklades av id Software 1992. Spelet är en banbrytande och kritikerhyllad actionfylld förstapersonsskjutare med andravärldskrigstema som startade den moderna FPS-genren. Handling Andra världskriget rasar. Du är William ”B.J.” Blazkowicz, de allierades mest pålitliga agent. Nazisterna planerar operation Eisenfaust, ett projekt som går ut på att skapa en ostoppbar mutantarmé. Ditt uppdrag var att stjäla de hemliga planerna, men du blev du fångad och fängslad i Castle Wolfenstein. Nu har en lycklig slump gett dig chansen av fly, men en labyrint med gångar och skjutglada nazister står i vägen. Spelfunktioner - Upplev ursprunget till den moderna förstapersonskjutargenren. - Spela ett av de första FPS-spel som gjorts helt i 3D. - Strid mot nazisoldater, onda vetenskapsmän, mutanter och mycket annat. - Använd en rad vapen, inklusive knivar, pistoler och k-pistar. - Spring, skjut och kämpa dig genom sex episoder. Expansionen ”Spear of Destiny” ingår I den här föregångaren till Wolfenstein 3D är du William ”B.J.” Blazkowicz, de allierades mest värdefulla agent. Under tyskarnas blitzkrieg under andra världskriget blir spjutet som stacks i Kristus sida stulet från Versailles av nazisterna och undangömt i Castle Nuremberg. Enligt legenden kan ingen människa bli besegrad med spjutet i hand. Ditt uppdrag är att infiltrera det tungt bevakade nazifästet och återta Spear of Destiny innan det är för sent.