METAL GEAR SOLID: Peace Walker - Master Collection Version
Den extrema spänningen av att infiltrera utan att bli upptäckt. Metal Gear-serien, höjdpunkten av “stealth action” där du undviker strid och slutför uppdrag medan du gömmer dig. Spelet utspelar sig tio år efter METAL GEAR SOLID 3: Snake Eater. Bland de virvlande konspirationerna bakom kalla kriget mellan öst och väst konfronterar Snake dem medan han leder en privar militärstyrka. Det här är berättelsen om hur en soldat, “Snake”, blir “Big Boss”. 【BERÄTTELSE】 ILLUSIONEN OM FRED VACKLAR 1964, efter att ha räddat världen från ett fullskaligt kärnvapenkrig får Naked Snake, en sann hjälte, namnet Big Boss, men ha försvinner kort efter namngivningsceremonin. Tio år senare leder Big Boss är oberoende militärstyrka i Columbia när han får besök av två individer från Costa Rica, ett land utan militärer. I en värld efter den kubanska missilkrisen och i ett Centralamerika som är viktigt för att upprätthålla maktbalansen mellan öst och väst har Costa Rica mirakulöst nog kunnat upprätthålla fred. Men en mystisk beväpnad grupp har setts agera misstänksamt i regionen. De ber Big Boss att undersöka och eliminera den beväpnade gruppen. Han tvekade dock att acceptera förfrågan eftersom han på bandet som de tagit med hörde rösten tillhörande The Boss, som hade antagits vara död. 【System】 Den här titeln erbjuder inte bara spännande enmansuppdrag utan även co-opläge med “SENYU” via onlineanslutningar samt tävlingsbetonat flerspelarläge för upp till sex spelare. Offshore-anläggningen Mother Base stöttar dina uppdrag. Där finns bostäder för personalen, utvecklingslaboratorier för uppdragsvapen och -utrustning, lager för tillfångatagna storskaliga vapen och mer. Genom att utöka din personal hjälper du Mother Base att växa och utvecklas för att inkorporera simuleringselement.. ---------- Screenplay Book, med speltext från Metal Gear Solid: Peace Walker och Master Book, med information om berättelsen och karaktärerna, ingår också i spelet. [Spel] Metal Gear Solid: Peace Walker (HD Collection version) *Onlinespel finns tillgängligt för upp till sex spelare. [Digitalt innehåll] Metal Gear Solid: Peace Walker Screenplay Book Metal Gear Solid: Peace Walker Master Book *Tillgängligt via Startmenyn i spelet. ---------- 【METAL GEAR SOLID: MASTER COLLECTION Vol.1 Sparad data-bonus】 Om du har data sparad från titlar som ingår i METAL GEAR SOLID MASTER COLLECTION Vol.1, får du spelobjekt som du kan använda i spelet som bonus. ・Metal Gear Solid: Peace Walker (HD Collection version) Bonus: Uniform:GULD *Du kan få bonusinnehåll genom att spela det här spelet. *Det kräver att den sparade datan för titlar i METAL GEAR SOLID: MASTER COLLECTION Vol.1, som skapades med samma konto, finns på konsolen som används för att spela spelet. *Även om du spelar det här spelet först, och sedan börjar spela titlarna i METAL GEAR SOLID: MASTER COLLECTION Vol.1 är du ändå behörig att få bonusen.