The Sinking City 2
Överlevnadsskräck i Lovecrafts universum The Sinking City 2 är ett överlevnadsskräck i tredje person som utspelar sig i Arkham på 1920-talet. Genomtänkt, spännande och resursfattigt: trycket ökar ju djupare du dyker; lättnad ges bara av korta stunder i osäkra gömställen, och rädslan blir något du måste lära dig att hantera. Håll koll på din utrustning, lös förbryllande pussel och återvänd till de genvägar du hittat för att hämta förnödenheter och utrustning. Arkham, New England En hamnstad från det glada 1920-talet som skakar under tyngden av en övernaturlig översvämning. Avfläckade avenyer och förstörd art déco. Mörknade "spikies". Områdena verkar bebodda, men förstörda av vatten; man måste förflytta sig till fots eller med båt, leta efter kryphål bakom raserade dammar och avslöja hemligheter som är gömda i vardagsrummen. Du besöker ett sjukhus där kunskapen döljer ansiktet, en fiskmarknad där varorna kan bita av handen, och du går djupt ner under staden – dit där uråldriga fasor rör sig. Räddning med omöjliga insatser En ritual som gick snett fängslade hennes själ i Drömmarnas land, och nu har onda krafter kidnappat hennes kropp. För att rädda din älskade kvinna måste du ta dig igenom en farlig väg genom katastrofen till själva källan till översvämningen; hennes närvaro är alltid kännbar, men nästan ogripbar. Skräckinjagande fiender Slemvarelser väcker de döda till liv. Djuphavsvarelser dyker upp ur de mörka vattnen. Skuggor förvränger rummet och sätter nerverna på prov. Vissa strider kräver en frontal attack, medan andra tvingar dig att retirera, omgruppera och förbereda din utrustning i ett skyddat gömställe. Eller så kan du ta dig an en extra utredning och återvända med förbättrade vapen. Utforska efter eget behag Utforskning är nyckeln till överlevnad. Studera resterna av ritualer, granska skrämmande bevis, dechiffrera dagböcker som inte borde existera och riv av masker som inte vill tas av. Extrafall hindrar aldrig vägen till finalen, men de öppnar säkrare rutter, värdefulla förnödenheter och förbättringar som ökar dina chanser att överleva nästa strid. Skapad med exceptionell hängivenhet The Sinking City 2 bygger på Frogwares studions detektiviska rötter för att presentera en överlevnadsskräck som tränger in i djupet och slår utan nåd. Nurtured av utvecklarnas fanatism och feedback från communityn är detta spel en sann förkroppsligande av den lovecraftska upplevelsen: myter som blivit verklighet och ofattbar skräck som föds i deras skugga.