Split & Creatura Bundle
Split är ett förstapersonspussel med en unik mekanik som låter spelaren skapa kopior av sig själv och manipulera tiden. Spelet kombinerar många olika typer av pussel inspirerade av både välkända och mindre kända pusselspel och presenterar dem ur ett helt nytt perspektiv. Efter ett nyligen avslutat krig utvecklade ingenjörerna på Epsilon Energy Split-systemet, ett system med oförstörbara sköldar. Det skapades för att skydda enskilda megastäder, som täcker nästan hela planeten, från väpnade konflikter. Olika städer har olika regler och riktlinjer för sina invånare. I West Ulrage får varje medborgare en skyddsrobot vid födseln. I Hal'Tor uppfostrar robotpar flera barn. I Dievez uppfostras människor däremot i stora anläggningar. De flesta arbeten har tagits över av maskiner. Människor arbetar främst som mekaniker, programmerare eller operatörer. Splits kontrollpanel är full av mängder av fällor som kräver både goda reflexer och behärskning. Du kan försöka förstöra dina fiender eller fly från dem genom att manipulera tiden och använda dina egna kloner för att distrahera dem. Spelets visuella design är inspirerad av brutalismen, en arkitektonisk stil som var populär under 1970-talet. Spelet Control var också en inspirationskälla. Vi har kombinerat denna stil med de digitala miljöerna från Tron: Legacy. Banorna är fulla av dolda hörn som kan verka tomma vid första anblicken, men som leder till intressanta platser. I Creatura designar och sköter du slutna ekosystem fyllda med djur och växter som odlas från grunden, med hjälp av realistiskt simulerat naturligt/konstgjort urval och genteknik. Ge dig ut på en episk resa genom evolutionens tidsåldrar, från encelliga organismer som delar vatten med alger till komplexa djur som lever i frodiga trädgårdar. Hantera och återskapa helt anpassningsbara vivarier samtidigt som du noggrant balanserar biomens egenskaper för att upprätthålla perfekta ekosystem. Fyll i en unik almanacka med arter som ännu inte har upptäckts och redigera din egen fauna och flora med hjälp av en autentisk DNA-editor, samtidigt som du lär dig i detalj hur moderna verktyg och tekniker som CRISPR och GMO fungerar. Creatura har ett öppet sandlådeläge där du kan skapa vilket bonsai-vivarium du än kan föreställa dig, samt utmaningar i form av pedagogiska scenarier, inklusive en omfattande handledning. Sälj växtsticklingar för att köpa dekorationer och förbrukningsmaterial, forska om fauna och flora för att låsa upp avancerade DNA-redigeringsmetoder och, med tillräckligt mycket tålamod och lite tur, föd upp sällsynta och unika exemplar för handel. Eller titta helt enkelt på gräset som växer, baserat på den senaste biologiska forskningen som bygger vidare på arvet efter Charles Darwin och Gregor Mendel. Det är ju trots allt bara vetenskap.