Välkommen till Yara, ett tropiskt paradis som stannat i tiden. Landets diktator Antón Castillo är beredd att göra vad som helst för att återställa sin nation till dess forna glans tillsammans med sin son Diego, som följer honom i hans blodiga fotspår. Bli en gerillakrigare och störta deras regim. - Spela som lokalbon Dani Rojas och hjälp gerillan befria Yara. Spela hela spelet ensam eller samarbeta med en vän. - Utforska djungler, stränder och städer till fots, från din häst eller i något av spelets alla fordon – inklusive båtar och vattenskotrar. Ta upp kampen mot Castillos regim i det största Far Cry någonsin. - Upplev nagelbitande strider med hundratals vapen och medhjälpare som hunden Chorizo och alligatorn Guapo. - Allt innehåll och alla funktioner sedan lanseringen ingår, inklusive fyra nya specialuppdrag, gratis crossover-uppdrag och hett efterlängtade tillskott som New Game Plus, Completionist Aid, en extra svår svårighetsgrad och fyra nya utrustningsplatser. Gör som flera miljoner andra spelare och besök Yara!