Vapor World: Over The Mind (Game Preview)
Vilse i mörkret dras en pojke in i en förvriden dröm utan någon väg ut. Vapor World: Over The Mind är ett berättelsedrivet souls-like-plattformsspel med parering i stridens centrum, förlagt till en vidsträckt, stämningsfull drömvärld som är målad helt för hand. Berövad sina minnen sitter en pojke fången i ett mörkt förflutet. Mardrömmarna som slagit ut ur det förflutna drar honom allt djupare in i mörkret. Den enda dörren tillbaka till verkligheten står förseglad framför honom. Lindsey, drömmarnas beslöjade väkterska, berättar för honom att dörren öppnas först när drömmarna har samlats in från dem som slukats av sina trauman. Genom mardrömmen som vecklar ut sig börjar resan tillbaka till verkligheten. MÖT MARDRÖMMEN Besegra Traumana, mäktiga bossar som hemsöker den här världen, och deras avkomma, Fröna. Övervinn varje utmanande strid och absorbera kraften från varje varelse du krossar. UTFORSKA ETT SINNE FORMAT AV SORG OCH ÅNGER Den här mörka drömvärlden breder ut sig, väldig och outgrundlig, sammanhållen av en kraft bortom allt förstånd. Återkalla varje förlorat fragment och träng djupare in i mörkret. Skjut tunga hinder åt sidan, klättra uppför dolda stegar och upptäck nya förmågor längs vägen. NYSTA UPP DEN MÖRKASTE DRÖMMEN OCH MÖT DEN DOLDA SANNINGEN Varje fragment du återkallar för glömda minnen närmare ytan. Stig ned genom en dröm fylld av ofattbara faror och blotta hemligheterna som ligger beslöjade i dess kärna.