The Blood of Dawnwalker
1300-talets Europa. Blodiga konflikter sveper över länderna, och digerdöden kommer för de överlevande. Det är svaghetens tid – och det var allt de behövde. Vampyrer tar tillfället i akt att träda ut ur skuggorna och göra anspråk på det de har nekats i århundraden: frihet och den makt som medföljer detta. Andra av nattens varelser följer deras exempel. Legender blir verklighet, och historien som vi känner till den kommer aldrig att bli densamma. Du spelar som Coen, en ung man som förvandlats till en Dawnwalker, som för alltid vandrar på gränsen mellan dagens värld och nattens rike. Kämpa för din mänsklighet eller omfamna de mörka krafterna för att rädda din familj. Oavsett ditt val kvarstår frågan: är din själ värd livet för dem du älskar? Gör berättelsen till din egen - Upplev och forma handlingen som du vill. Ta dig an uppdraget att rädda din familj, eller svär hämnd på din herre och förgör alla som står i din väg. Upptäck uråldriga hemligheter som lurar i dalen. Kasta dig in med huvudet före eller ta risken att lägga tid på att förbereda dig. Gå ensam eller sök efter vänner och skapa osannolika allianser. Dag och natt – Upplev två olika spelvarianter som erbjuder olika förmågor att välja mellan, mysterier att avslöja och olika sätt att uppnå dina mål. Experimentera med olika tillvägagångssätt och upptäck hur världen reagerar på dina handlingar. Varje handling har betydelse - Varje handling - och passivitet - formar världen omkring dig. Din familjs dagar är räknade, och varje gång du ger dig ut på ett uppdrag går tiden framåt och för dig närmare slutet. Välj noggrant vem du hjälper och vem du lämnar bakom dig. Du kommer inte att ha tid för alla. Världen väntar inte på någon. Och det gör inte skurkarna heller. Svärd, klor och raseri - Trotsa gravitationen, bli en brutal naturkraft och använd dina övernaturliga förmågor som en vampyr. Eller höj ditt svärd och använd kraftfull magi för att ta dig an motståndare som människa. Experimentera och anpassa dig allt eftersom din form förändras under dagen och natten - varje form har sina styrkor och svagheter. Öppen värld full av äventyr – Ge dig ut i den handgjorda öppna världen och upptäck allt den har att erbjuda. Vandra genom de lummiga skogarna, de vidsträckta slätterna, de förrädiska träskmarkerna, de branta bergstopparna och de medeltida bosättningarna. Utforska bortglömda ruiner, hitta rester av en forntida civilisation och avslöja sanningar som förmodligen borde förbli dolda. Bli The Dawnwalker – Upplev början på en helt ny saga, skapad med kärlek för rollspelsgenren. Fördjupa dig i en visuellt fantastisk värld som drivs av nästa generations Unreal Engine 5.