Aliens: Fireteam Elite 2
Aliens: Fireteam Elite 2 låter upp till fyra spelare dra på sig sina Colonial Marines-kängor för att sedan skickas ut till de mest fientliga utposterna i Aliens-universumet. Detta är ingen räddningsoperation – detta är en kamp för överlevnad. Xenomorpherna smyger omkring i korridorerna, ligger i bakhåll i skuggorna och strömmar fram i ett överväldigande antal. Varje rum kan bli ditt sista. Koordinera insatserna med din skyttegrupp, utnyttja de unika förmågorna hos varje klass och gör anpassningar i flykten när laddade dödlägen övergår till fullskaligt krig. Vässad squadmekanik, smartare fiender och en helt anpassningsbar specialistklass gör att AFE2 levererar den ultimata Aliens-upplevelsen med co-op. Squadbaserad co-op-strid för upp till 4 spelare Genom att öka från tre till fyra spelare introducerar AFE2 en mer vässad teammekanik, som belönar koordination och strategisk sammansättning av klasser. Nya och förbättrade klasser som var och en för med sig specifika spelstilar och taktiska förmågor till striden, vilket gör att varje kombination känns annorlunda. Xenomorpher som överväldigar dina sinnen De ikoniska xenomorpherna är mer blodtörstiga än någonsin. AFE2:s enorma mängd nya xenomorpher tvingar spelarna att hålla sig i rörelse, ständigt ha koll på situationen och använda alla verktyg som står till förfogande. Från elchocksbatonger för närstrid för de mest desperata stunderna till pyroteknisk och elektrisk ammunition för att reducera den obevekliga xenomorphfronten innan de stormar fram över dig och din grupp – striden kan övergå från kalkylerad anspänning till desperat slutstrid på några sekunder. Specialistklassen – spela på ditt sätt Utöver förbättrade anpassningsmöjligheter för vapen och utrustning introducerar AFE2 dessutom specialisten – en helt anpassningsbar klass som låter spelarna mixa och matcha förmågor av olika vikt från varje tillgänglig klass. Anpassa utrustningen efter din spelstil och utifrån den roll du har i gruppen. Hordläge – överlev svärmen I AFE2 lanseras ett antal dedikerade hordkartor som pressar skyttegrupperna till sina gränser. Kämpa er framåt genom växande vågor av xenomorpher och andra livsfarliga fiender och få allt värdefullare belöningar allteftersom ni överlever längre och längre in i anstormningen. Det är här er laganda och skicklighet prövas till sitt yttersta.