Blacksad - Under the Skin (Xbox One)
I början av 50-talet hittas Joe Dunn, ägare till en boxningsklubb, död. Under tiden har hans stigande stjärna Robert Yale, som snart ska in i ringen för att tävla i en av de viktigaste boxningsmatcherna i hans karriär, på ett mystiskt sätt försvunnit. Sonia Dunn, Joes dotter, tar över kontrollen av klubben men står inför ekonomiska svårigheter. Hon anställer då privatdetektiven John Blacksad för att utreda Yales försvinnande och hitta honom. Detta ondskefulla fall kommer att dra med vår detektiv ner i New Yorks smutsiga och mörka undre värld. Med sina antropomorfa karaktärer och perfekt återgivna 50-tals stämning kommer BLACKSAD: Under The Skin att erbjuda dig ett hårdkokt äventyr som går i linje med den tecknade serien med samma namn. Led utredningen på ditt eget sätt. Använd dina kattkänslor i jakten på nya ledtrådar. Ta beslut på Blacksads vägnar och påverka fallets upplösning.