Spells & Secrets
I spelet Spells & Secrets är du en förstaårselev på Greifensteinakademin, en skola för de magiska konsterna. Under en tidsperiod som liknar modern tid bor och studerar du och de andra eleverna i en skola som ligger i ett pampigt magiskt slott någonstans i en värld som liknar vår egen. En märklig händelse under första skoldagen skapar kaos på skolan. Det är nu upp till dig att hitta dina försvunna klasskamrater och rädda skolan, som är under ständig förändring. Använd dina trollformler på kreativa sätt för att bekämpa magiska varelser, utforska skolans olika utrymmen och upptäcka dess hemligheter för att avslöja mysteriet. Om du alltid drömt om att vara elev på en trolleriskola och besitta magiska krafter, och om du älskar att utforska magiska världar och upptäcka dolda mysterier, då är Spells & Secrets det perfekta spelet för dig.