Gas Station Simulator går ut på att renovera, driva och expandera en bensinmack vid motorvägen ute i öknen. Spelet ger dig stor valfrihet och flexibilitet i hur du väljer att driva din verksamhet och hantera pressen som jobbet innebär. Köp en övergiven bensinmack mitt ute i ingenstans och återställ den till sin forna glans. Rensa bort bråten och alla trasiga möbler, laga väggarna och måla och inred alltihop precis så som du vill ha det. Se bara till att inte lägga alla pengar på ytan direkt, för vi snackar trots allt om en mack – funktion måste gå före form här. Reparera utrustningen, köp det som inte kan lagas och börja locka kunder så att du kan tjäna pengar till ytterligare renoveringar och förbättringar. Festen är på väg att börja med nytt innehåll i detta gratis DLC. En festplats, samlarföremål, popularitetshöjningar och glass för att få alla upprymda! Låt festen börja Det finns inget som en häftig nattfest mitt i ingenstans. När den vanliga kundtrafiken avtar, kan detta vara en annan inkomstkälla att utforska. Skapa en fantastisk festplats för att locka till sig människor, erbjuda dem spännande produkter och tillgodose deras behov. Ju mer framgångsrika dina fester är och ju mer nöjda festdeltagarna är, desto mer pengar tjänar du och desto större blir festen. Mer popularitet Fester är också ett utmärkt verktyg för att öka din popularitet, särskilt för dem som kämpar med att öka populariteten på högre nivåer. Varje uppgradering av din festplats öppnar nya möjligheter för popularitetshöjningar som en extra bonus utöver alla andra belöningar. Dags för glass Party Time introducerar glasskiosken med sitt eget minispel och interaktioner för att inte bara ytterligare komplettera festtemat, utan också ge dig något annat att göra på din bensinstation. Ju större variation desto bättre. Och mer Det finns mer. Små saker och inte så små, som en tablettliknande enhet som låter dig komma åt datorn var som helst. Inget mer springande över halva bensinstationen för att kolla något eller ställa in något. Och vi introducerar samlarföremål som kan hittas över hela spelet.